Kenapa perlu ada bloglist?

Assalamualaikum
Erm dah masuk julai mesti ramai bloggers yang buat segmen bloglist kan? Termasuk raihan jugak. Baru tamat semalam. Kebiasaannya raihan akan update bloglist tiap2 awal bulan. Dulu raihan letak bloglist terhad kepada 10 blog sahaja. Tapi makin lama makin banyak pula. Hehe. Sebabnya bagi raihan bloglist nie macam satu platform untuk komen entry terbaru dari others bloggers. Raihan akan komen setiap entry baru dari blog yang ada dalam bloglist raihan.

Kadang-kadang kita terlepas pandang sesuatu entry kan. So, bila ada bloglist senang je nak nampak kalau ada update dari blog bloggers lain. Raihan rasa tak rugi kalau letak banyak blog sebagai bloglist. Sebabnya ia juga memudahkan kita nak blogwalking. Iya kan?

Dan satu perkara lagi kenapa perlunya kita join segmen bloglist? Pertama, kita akan dapat promote blog kita bila bloggers lain letak blog kita sebagai bloglist dia kat situ. Secara tak langsung. Kedua, kita mudah untuk blogwalking. Sebab pengajur segmen akan menyenaraikan list peserta segmen. Sambil blogwalking, sambil cari kenalan baru. Intai blog bloggers lain. Ketiga, sedikit sebanyak dapat meningkatkan trafik visitor dan followers blog kita.

Raihan baru selesai join beberapa segmen bloggers lain. Apa kata korang pon join sekali? Mudah caranya. Tak bazir apa apa pon. Jangan tunggu last minit baru nak join. Nanti tak sempat.


Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

6 budak mengomel:

hazwan hairy berkata...

yes that right! itu lah..hehe...untungkan..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

bloglist senang nak bw hihi

rAIHan berkata...

@hairy untung..hehe..

rAIHan berkata...

@Wanieys betul2..^^

SheeLittleSunshine berkata...

bloglist sangat2 penting sb itu laa tmpt plg 1st di tuju kalu nk blogwalking hehe

Unknown berkata...

yes thats correct :D

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart