3 Perkara Penting Bila Diet







Pertama, bila berdiet korang tidak boleh hanya makan buah dan sayur. Badan kita memerlukan sumber protein dan karbohidrat untuk menghasilkan tenaga. Sekiranya korang mengamalkan diet dengan memakan buah dan sayur sahaja akan menyebabkan badan kita tidak mendapat nutrisi yang secukupnya. Pastikan korang berdiet dengan cara yang selamat dan tidak menyeksa diri.



Kedua, tujuan berdiet bukan untuk hilang berat tetap hilang lemak. Jangan sesekali merasakan diet korang tidak berhasil kerana berat badan tidak juga turun. Ubah minda korang tuh. Kalau korang berusaha untuk menghilangkan berat, ini bermakna anda membuang air dalam badan. Perkara ini tidak baik untuk kesihatan diri. Tetapkan pendirian untuk menghilangkan lemak dalam tubuh. Chaiyok!!



Ketiga, elakkan senaman yang keterlaluan. Sekiranya korang bukanlah seorang atlet dan tidak biasa dengan senaman. Pastikan korang tidak menyeksa diri dengan bersenam secara keterlaluan. Sudah memadai sekiranya 10 hingga 20 minit setiap kali bersenam dan harus dilakukan secara konsisten.


Gambar dari google





Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

3 budak mengomel:

Miera mastrixia berkata...

thnx untk tips niy... tambah2 lagi tips yg ke dua..selalu engt nak turunkan barat badan,padahal lemak yg kena kurgkan...huu...

jemput ke blog...miera dah follow awak :D

http ://mastrixia.blogspot.com/

Jai Montana berkata...

tanks 4 the info

Alyza Fisol berkata...

nice tips...thanks for sharing... :)

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart