Lets be a Churpers


Assalamualaikum..

Actually ramai yang tak tahu apa churp-churp nie kan. Dulu masa mula-mula sign up, tak faham langsung macam mana lah benda nie berfungsi? Rajin juga lah search kat google, ada juga lah yang explain pasal churp-churp nie. Kak Lyssa pon ada explain detail pasal nie dalam entry dia.

Apa itu Churp-churp?
Churp-churp adalah satu platform pengiklanan yang menggunakan social networking iaitu Twitter dan Facebook. Churp-churp nie lebih kurang macam Nuffnang juga tapi bezanya korang tak wajib letak dalam blog. Dan orang lain selain bloggers juga boleh join sebab hanya gunaka Facebook dan twitter sebagai pengantara.

Untuk mendaftar ---> Klik HERE



Macam mana nak share iklan churp-churp?
Ada dua cara mudah iaitu pastinya melalui facebook dan twitter. Pihak churp-churp juga ada menyediakan auto-sharing utk kedua-dua social networking nie. Siap ada schedule lagi, korang cuma pilih nak post kat facebook, twitter ataupun kedua-duanya pada waktu yang ditetapkan. Mudah kan. So apa lagi tunggu, jom join sekali.



Berapa banyak korang akan dapat?
Terpulang pada cara korang, tapi jangan sesekali spam link ye. KLIK KLIK. Korang cuma boleh post link kat facebook atau twitter sahaja. Kepada mana-mana yang punyai blo, itu adalah satu kelebihan korang. Korang boleh promosi dengan cara yang lebih menarik. Biasanya pihak Churp-churp akan bagi rm0.20-rm0.40 per click. Tapi korang jangan memandai click sendiri ya!



Macam mana Churp-churp bayar korang?
Masa korang sign up tuh, korang ada isi borang dia kan. Pastikan isi no.kad pengenalan dan alamat rumah betul-betul ya. Sebab dia akan bagi check sampai ke rumah korang. Tapi ingat. Bukan serta merta check tuh akan sampai ke tangan korang. Dia akan sampai dalam masa 30 hari selepas korang cash out. Contoh korang cash out pada 12 Mei, check akan sampai hujung bulan June. Harap bersabar.

Apa lagi tunggu jom sign up Churp-churp.




Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

2 budak mengomel:

! ❀ ainie sempoy ❀ ! berkata...

daftar memang senang..tp nk suruh org klik tu yg susah yg amat..

Cik Nas :) berkata...

da lame da join tpi ada rm 3 je dari dulu smpai skarang..mlas la.. :)

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart