Unlike, unfollow, unfriend..HUH!

Assalamualaikum..

Unlike, unfollow, unfriend. Gaya macam putus cinta je kan. Dugaan dugaan. Sabar itu separuh dari iman. Hari tuh online kat twitter, tak rajin tweet sana sini pon. Tapi rajin juga lah buka twitter tuh. Dulu raihan sign up twitter sebab ada kawan kesayangan raihan tuh dah delete fb akaun dia. Then dia bagi tahu yang dy aktif kat twitter. Raihan nie pon pergi lah sign up. Sampai ke beberapa hari dapat gak lah sampai 40 followers. Tetibe ade orang unfollow lah. Eh sapa pula yg unfollow nie.*kecil hati tau..


Then today ada yang unlike page raihan lah. Eh eh kenapa? Page tuh tak best ke? Hati tertanya-tanya. Lepas tuh terfikir pula, agak-agak ada tak yang unfriend dari facebook dia. Mungkin ada mungkin tidak. Rasa macam pelik betul, asal lah dia nak buat macam tuh. Kadang-kadang rasa macam nak tanya kat orang tuh. Tapi tak apa, tak kisah pon. Saja nak touching kejap.
Just kalau nak tahu if and only ada orang unfollow, unlike,atau unfriend korang dari social network. Just be cool. Mungkin ada sebab mereka tak nak ikut, suka dan kawan dengan korang kat alam maya. Sebab unfriend dari facebook tak bermakna putus kawan tau.

Seseorang akan unfriend, unfollow atau unlike anda BILA:

1. Bila dia sedar, dia tak kenal orang tuh.
Ada banyak jenis orang kat alam maya nie. Ada yang suka main add add friend je walau tak kenal. Ada juga yang hanya nak friend dengan orang yang dia kenal atau kenalan orang dia kenal. Tapi kadang-kadang dia mungkin TER-approve korang dan dia tak ada masa nak belek satu-satu. So, bila dia ada masa baru dia review baru. TUP-TUP korang dia tak kenal, so kena delete.  

2. Bila dia tak minat tengok wall post orang tuh.
Kes nie parah sikit lah. Mungkin korang asyik post game yang korang main kat facebook. NEWS FEED dia penuh. Tak mustahil sebab ada orang yang buka akaun facebook hanya untuk main game semata-mata.

3. Bila dia tahu orang tuh nak stalk life dia.
Ini kes orang 'femes' lah. Haha. Mungkin dia rasa rimas dengan orang yang asyik2 nak IM, CHAT, atau komen status dia. Then orang tuh komen dan like picture dia, kata awak nie comel lah, HOT dan sebagainya. Silap-silap hari bulan kena block terus. Oppss.




Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

9 budak mengomel:

Liesa Azemi berkata...

Betul jugak alasan2 tu! Hihi.

Sharon berkata...

Setuju sangat-sangat. Dulu saya main hentam je masa nak add kawan di Facebook (saya tak ada Twitter), kini saya hanya pilih orang yang saya kenal atau bloggers sahaja.

Ain berkata...

Hadiah banner awak da siap ^^
Sila klik link di bawah untuk melihat hadiah awak ^^

http://cikyayastory.blogspot.com/2012/05/hadiah-bagi-pemenang-contest-aku-adalah.html

syhrh berkata...

nice entry ! LIKE :)
biasalah tu awak ,
manusia tak perfect,
buksn semua kita dapat puaskan hati ye dak ?
saya pun macam tu jugak kadang2x ..

Syura Bunga berkata...

tiga!!! =)

rAIHan berkata...

sekarang mmg kena berhati-hati..thanx semua..=)

Nur Fadhilah Zahri berkata...

betul2 kena hati2! :)

kekasih kertas berkata...

sy selalu unfried balik org yg suke anta im ntah pa pe je.. dah rimas sy unfriend la ....

EiFa berkata...

betul..syer selalu unfriend balik org klau dye berperangai x senonoh,,post gmbr x senonoh...
klau dye selalu kacau syer..saya block trus...
huhu..tpi majoriti dekat lelaki jer saya buad...

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart