Sifat Wanita Hebat

Assalamualaikum..


" Aku malu lah"
"Eh bukan ke kau memang muka tak malu"
"Mana ada. Aku seorang yang pemalu"
"Bila masa kau jadi pemalu? Aku tengok macam tak je"
"Aku malu bila dengan ALLAH. Aku malu dengan perkara yang merendahkan maruahku. Aku malu dengan segala salah dan silapku. Aku malu."
"Sesungguhnya sebahagian ajaran yang masih dikenal umat manusia dari perkataan para nabi terdahulu adalah: 'Bila kamu tidak malu, berbuatlah sesukamu." - (HR Bukhari)
Maksud : Bila kamu tidak malu, berbuatlah sesukamu bukan satu suruhan akan tetapi merupakan satu ancaman bagi sesiapa yang tidak mempunyai perasaan malu dalam dirinya.
Sumber : iluvIslam.com




Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

3 budak mengomel:

Cik Eiyra berkata...

hai anda di tag
if anda join sila sebutkan nama saya yea =} tengs kawan .

http://cik-eiyra.blogspot.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html

Ardini Izzati berkata...

Hebatt :)

shahdiana berkata...

ye..akak setuju...malu la yang akan kategorikan seseorang perempuan tu hebat ke tidak....

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart