Cara Menyertai Segmen Bloggers Lain

Assalamualaikum..
Sebenarnya ramai yang dah tahu caranya kan. Tapi pernah lah terjadi satu kes pada raihan. Time tuh ada join satu segmen, then kena tag others blogger. Raihan pon tag lah blogger yang baru raihan follow. Hehe. Saja lah nak merapatkan ukhwah. Lepas tuh dia komen kata tak faham. Takpe lah dear. Kali nie jom buat cara yang betul.

Bila ada segmen atau give away yang korang kena tag. Pertama, korang pergi ke link tersebut. Tengok dari mana asalnya empunya penganjur. Kalau tuan penganjur yang jemput atau tag korang. Mudah sikit kerjanya.
Kedua, ikut segala cara-cara penyertaan yang diminta oleh penganjur tersebut. Jangan tak buat pula nanti penyertaan tak dikira. Ketiga, bila korang dah publish entry post kat blog korang yang comel tuh. Copy link tersebut. Keempat, komen entry penganjur dengan paste link entry blog korang kat situ.

Biasanya segmen atau give away akan ada satu banner yang korang wajib tepek dalam entry blog korang. Right click dan copy url tersebut. Kalau tak bole right click, tuan penganjur akan sediakan url kat bahagian lain dalam entry dia. Tekan CTRL dan C serentak. Next time raihan ajar macam mana nak tag orang dalam entry ya.


Segmen: Follower Pilihan Niera
Give Away Domain (NEW)

Nak tengok contoh segmen yang raihan pernah join? Klik link bawah nie.Raihan pon pernah buat segmen  tau, klik banner yang comel kat bawah nie.

Nak tahu apa yang korang boleh dapat dengan join segmen atau give away nie? Korang akan dapat up trafik blog dan juga followers blog korang dengan cepat. Tapi bergantunglah. Jangan korang kedekut sangat nak follow blog lain. Contoh : U follow blog i dulu, baru i follow you. Cepuk kang. Tak baik tau macam tuh. Hehe. Kalau ada nak tanya, jangan segan-segan. I will be glad to help. 







Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

1 budak mengomel:

Tanpa Nama berkata...

ohsem ... =)

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart