Kenapa berblog?

Assalamualaikum
Kenapa berblog? Mula tertanya-tanya pada diri sendiri. Okah. Raihan explain hal yang sebenarnya. Masa mula-mula start blog dulu. Memang zero knowledge pasal coding. Nak edit blog. Raihan mulakan dengan search tutorial blog yang sangat bagus dan mudah difahami. Raihan edit blog sikit demi sikit. Bila dah cantik dan nampak elok dipandang barulah beralih kepada Nuffnang. Tujuannya untuk bagi blog nie nampak meriah dengan iklan-iklan yang bergerak-gerak.

Dalam hati ini tidak terlintas langsung nak membuat duit secara online semata-mata. Raihan pernah baca artikel dari blog HH if i not mistaken, kalau kita membina sesebuah blog hanya kerana wang. Blog tersebut tidak akan kekal lama. Info yang sangat bagus kan. Sehingga kini, raihan masih mencari tips-tips yang boleh diamalkan untuk update dan upgrade blog nie. Jadi raihan tak kisah kalau korang nak komen atau kritik. Join churpchurp, says dan heartbeat pon hanya sebagai sampingan.

Raihan berblog sebagai mengisi masa lapang yang ada. Perasan tak yang raihan jarang sekali update tentang my own life. Sekali sekala sahaja. Ini kerana raihan tak aktif dengan aktiviti outdoor buat masa sekarang. Jadi raihan hanya tertumpu membuat doodle, join segmen dan mengajurkan segmen. Hope ramai lah yang sudi singgah di sini.

Selalunya raihan tak kedekut untuk follow sesiapa yang menyinggah di sini. Dan raihan juga tak kedekut untuk komen entry korang. Dan raihan juga mengharap, agar ada lah warga blogger yang sudi meninggalkan komen di entry-entry raihan.





Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

4 budak mengomel:

miss yatie berkata...

KY ni baru sangat dlm dunia blog....tujuan KY pun berbeblog sekadar meluahkan apa yg kita rasa dan KY suka menulis heee

Kekzamanis berkata...

MM fisrt mula berblog pun just suka2.. Nak berkongsi aktiviti harian & segala perkembangan berkaitan diri sendiri.. In hope one fine day if MM dah menutup mata, orang2 yang dekat & yang MM sayang boleh mengimbau balik segala kenangan yang MM dah pahatkan dalam blog ni.. =)

Noor Atikah Ramli berkata...

ika berblog utk suka2 saje.hikhik

Lily Puteh berkata...

mula2 berblog dgn tujuan nak tulis semua aktivity dgn family dkt sites ni . ye laa , kadang2 kita lupa apa yg kita kongsikan dgn ahli keluarga , jd sbb nak buat memori tu selalu ada , buat laa blog . selaen tu nak berkongsi dgn org laen jgak :)

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart