Rajin cari duit dengan SPAM

Assalamualaikum


Before nie orang sibuk cakap pasal Churpchurp dan Says.my. Korang dah ada ke? Senang je nak join. Orang kata susah nak suruh orang klik iklan tuh. Sehingga ramai orang yang menggunakan cara kotor untuk dapatkan klik dari orang lain. Contohnya spam ads link dekat shout. Serius okay. This is BAD. 

Raihan akui memang agak susah nak suruh orang klik sana, klik sini. Tapi kita kena kreatif lah. Bukan semua cara akan berjaya. Orang takut mungkin link nie atau link tuh adalah spam yang boleh masukkan virus dalam komputer kita. So, kita usaha lah. Lama-lama jadi bukit. 

Korang hanya perlu share kat porfile facebook, twitter dan blog. Sama ada korang buat entry pasal iklan tuh atau post link kat dua laman sosial nie. Siapa nak marah kan? Korang punya sendiri. Dan baru2 nie ada yang bagi mesej kat facebook raihan. Penuh dengan link. Agak-agak korang. Nak klik ke link tuh?

Raihan selalu buat segmen dan masukkan iklan sebagai salah satu syarat utk join. Raihan rasa tak salah kalau kita buat macam tuh. Bila seseorang yang join segmen tuh, bermaksud dia sudi nak klik link tersebut. Kalau tak setuju raihan letak link tuh dalam segmen, tak perlu join. Bagi yang sudi dan rela hati sahaja digalakkan untuk join. Maaf andai kata terlalu serius.

Spam tidak dikira kalau ianya ruang anda sendiri. Kalau post kat wall facebook atau twitter sendiri. Lagi bagus kalau ada fan page sendiri, boleh tambah ruang nak post link tersebut. Elakkan post link ads pada status orang lain, group kat facebook. Nanti kena tangkap baru tau.



Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

6 budak mengomel:

Unknown berkata...

betul tu, yang letak dekat shout tu paling menyampah. Kalau nak suruh click cakap jela.

rAIHan berkata...

@EYFAalias betul. tak kesah kalau nak letak kat entry. kalau org nak klik, klik lah. untung nasib je. =)

Ety berkata...

Agree. Kalau letak link tu, nampak sangat macam memaksa. Kalau org nak klik, dgn ikhlas org klik. Tak yah risau sgt lah.

Unknown berkata...

ok disini saya ingin memberitahu anda bahawa saya setuju dan sokong entry ini
chayork2!!!

rAIHan berkata...

@Ety pape pon kita kena kreatif. jgn sampai tipu org sudah.

rAIHan berkata...

@Cik Amal thanx cik amal. sbb pernah terkena kot. terus tukar kepada fibox. selamat sikit.

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart