Hati, Wanita dan Lelaki

Assalamualaikum..

Bila berbicara tentang jodoh dan pertemuan, hidup dan mati seseorang hamba itu tertakluk pada takdir Allah. Sesetengah perkara dirahsiakan olehNya untuk memberi kita makna dalam kehidupan. Walaubagaimana pun takdir juga boleh diubah. Lazimnya manusia mudah berputus asa dengan cabaran dan dugaan yang datang. Ya Allah, berilah kekuatan untukku. Sering kali kita terlupa dan salah faham tentang jodoh. Jodoh adalah pasangan dan tidak semestinya berkekalan. Jangan berfikiran negatif. Bukan maksudnya langsung tidak kekal tapi maksudnya sekiranya jodoh itu berpanjangan sehingga ke akhir hayat. Alangkah indahnya. Namun jika jodoh kita tak kesampaian. Itu telah ditakdirkan bahawa jodoh kita dengan pasangan tidak berkekalan. Perasaan cinta atau meyukai seseorang boleh tercetus dengan pelbagai cara. Mungkin kita akan menyukai seseorang disebabkan wajahnya, tingkah lakunya, perwatakannya atau layanannya. Akan tetapi kita hanya mampu merancang, Allah yang tentukan segalanya. 


Cinta itu anugerah

Allah telah merahsiakan JODOH kita.
Kita perlu yakin dengan itu.



Credit this picture to Fatin Atiqah. 
Sahabat ku yang kini berada di Mesir.

Sebagai lelaki dan perempuan adalah satu fitrah tertarik antara satu sama lain. Kena pandai jaga maruah diri dan keluarga. Cinta itu halus, kadang-kadang ia datang tanpa kita sedar. Terletak pada iman utk mengawalnya. Kalau kita lemah, kita akan terjerumus dalam perkara yang tidak terduga. Kalau kita kuat, kita akan memperoleh kebahagian. Kalau pun menyintai seseorang, cintailah dia dalam diam. Berdoalah semoga Allah panjangkan jodoh kita.

Nafsu berbisik :
"tapi.. aku sungguh mencintai dia!"

Nurani berkata:
Tepuk dada tanya iman. Siapakah yang selayaknya kamu cinta.

Jika kau jatuh hati, dekatkan lah diri dengan Allah. 
Semoga putera impian adalah yang paling tepat buat dirimu.





Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

5 budak mengomel:

Muhd Asyraf berkata...

saya komen saya cute la kan? lol.lol.lol

rAIHan berkata...

@muhd asyraf : haha..cute2..

deEyaNa :) berkata...

nice entry :) gmbr tu pun cute..hehe

rAIHan berkata...

@deeyana : thanx..gambar tuh kwn yg lukis sendiri..

✿INA AINAA✿ berkata...

nice the quote... betl tu...kalau kita teringinkan seseorg tu, berdoalah pd Allah supaya dia menjdi jodoh kita suatu hari nanti...insyaAllah

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart